Perşembe, Temmuz 21, 2005

Bir fare tık dedi, fareden kaçtı sinek!

5 dk. önce başıma gelen bu olayı aynen aktarıyorum.

"İlgi duyduğum web sitelerine yazı yazarken 3. katın açık olan penceresinden nasıl girdiğini anlamadığım bir sinek hayvanı, monitörüme konmuştur. Sıcaktan o kadar bunalan ben, kılını kıpırdatmaya çekinirken mouse'u sineğin olduğu bölgeye getirip sineğin ayakları arasında daire çizdim ve sinek korkup kaçtı."

Hikaye kısaca böyle arkadaşlar.

Ama beni etkiledi. Hayır, gecenin bu saatinde yapacak birşey yok ya, sinekten yağ çıkarmaya çalışır gibi sinekten hikaye çıkarmaya çalışıyor da olabilirim ama sineğin bu küçük kanat hareketleri, bilgisayar dünyasının dev adımlarına dönüşebilir.

Mesela küçükken pazarda kullanılan kasaları alır yere yem atar o kasayı da bir ipe bağlı bir çubuğun üzerine yerleştirir ve pusuda beklerdim. (Ankara'da oluyor bunlar. "Çocukken pusu musu nedir bu shiftdelete hocam?" dediğinizi duyar gibiyim ama yalansız aktarıyorum işte. Sonra sakalar gelir yem yerken ben de ipi çektiğimde bazıları kaçarken bazıları da içeride kalırdı. Onları beslemekten keyif alırdım.

Uzatmayayım ben :) Şimdi bu sineğe benim monitörümde çekici gelen şey neydi acaba?

Sevdiğim bazı web sitelerinin gece bu saatte olması sizi sakın bazı düşüncelere sevketmesin. Söz konusu siteler, görsellikten ziyade daha fazla metin barındıran sitelerdi. Anlatabiliyor muyum? :) Ya da siz mutlaka anlayın ne demek istediğimi.

O zaman monitörleri kullanarak elde edilmesi zor olan ve yapılması için çok emek isteyen bazı hobileri gerçekleştirebilir mi? Mesela ben LCD TFT monitörü bahçeye yatırarak üzerine saka gelmesini sağlayabilir miyim?

Şu sineğin yaptığına bakar mısınız?

Hiç yorum yok: